Uitladen, inladen, uitladen.... - Reisverslag uit Limmen, Nederland van Lindsay Dekker - WaarBenJij.nu Uitladen, inladen, uitladen.... - Reisverslag uit Limmen, Nederland van Lindsay Dekker - WaarBenJij.nu

Uitladen, inladen, uitladen....

Door: Lindsay Dekker

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

06 Februari 2014 | Nederland, Limmen

Nog 2 weken en dan is het zover dan vertrek ik naar Ghana! Maar eerst aanstaande zaterdag om 9.00 uur in Beverwijk nog even helpen met het klaar maken van de zeecontainer voor vervoer naar Ghana, samen met andere vrijwilligers.
Alle spullen voor de school, zoals schoolmeubels en speelgoed moeten vanuit de opslag containers worden overgezet in de zeecontainer zodat ze binnenkort kunnen worden verscheept naar Ghana! Ik ga een handje helpen omdat het voor mij dichtbij is en alle kinderen recht hebben op onderwijs en vele handen licht werk maken!
Ik ben klaar voor de reis, na wat heen en weer gereis naar de Ghanese ambassade in Den Haag is mijn visum binnen. Binnenkort nog de laatste dingetjes aanschaffen, maar 1 ding weet ik wel er gaat een stuk minder mee dan de vorige keer! Wat kun je eigenlijk een hoop krijgen in Ghana wat ik van te voren echt niet had gedacht en de dingen die je daar kunt verkrijgen zijn ook een stuk goedkoper dan hier, ook wel een pluspunt natuurlijk ;). Maar ook qua kleding weet ik wel dat er minder mee gaat, de was kun je daar nu eenmaal ook niet te lang laten oplopen aangezien alles met de hand moet!
Jeetje ik krijg met de dag meer zin om terug te gaan en alle lieve kinderen weer te zien, ok soms kun je ze ook wel achter het behang plakken ;). Weer over de rode zandweg heen slenteren met de kinderen, naar het stadje met de vele kraampjes, oppassen voor de open rioolbuizen, met zijn alle in een vervallen taxi zitten die gaten ontwijkend zijn weg gaat vinden naar de eindbestemming. Ik kijk er naar uit. Toch zal het ook wel weer vreemd zijn om terug te zijn aangezien ik nu alleen ga en ik met hele andere vrijwilligers ben. Ik ga mijn vorige Hanukkah friends zeker wel missen maar kijk er ook wel naar uit om weer nieuwe vrijwilligers te ontmoeten en ook nieuwe kinderen die zijn gekomen en kinderen die ik misschien mis aangezien ze weer terug zijn naar familie en enkele kinderen geadopteerd wat natuurlijk geweldig is. Dat is nu eenmaal ook het streven van Moses en Mariette om de kinderen binnen 5 jaar weer bij hun familie te laten wonen als dat mogelijk is. Een geweldig mooi streven al zeg ik het zelf!
Ik kijk er naar uit om straks de school weer in het echt te zien, want wow wat is het mooi geworden als ik de foto's al zie. Zie de foto's hieronder!
Ik kijk er ook naar uit als straks alle spullen voor de school aankomen in Sunyani, de plaats waar ik naar toe ga, zodat ik weer kan meehelpen om alles uit te laden en in de school te zetten. Om het zo gereed te maken voor de opening. De opening vd Circle of Life School is op 26 juli 2014.
Van mij mag het nu snel 20 februari zijn de dag dat ik vertrek naar Ghana, Accra. vanuit de hoofdstad Accra zal ik de volgende dag met een binnenlandse vlucht doorvliegen naar Sunyani de plaats van bestemming. Ik heb er zin in!

Tot in Ghana ;)

X

  • 06 Februari 2014 - 18:50

    Marieke:

    Hey Lindsay,

    Wat fijn dat je een blog bijhoudt, ik verheug me al op je verhalen!
    Zaterdag zien we elkaar bij de containerdag en neem ik brieven voor de kinderen voor je mee.
    En behoorlijk snel daarna... vlieg jij naar Accra en ben ik jaloers, haha!

    x Miek

  • 06 Februari 2014 - 22:24

    Anita Smal:

    Veel succes met je voorbereidingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsay

20 februari 2014 is het dan zover dan vertrek ik weer naar Ghana, Hanukkah Children's Home ditmaal voor een periode van bijna 6maanden. Deze keer ga ik alleen naar Ghana! Dit is de site waar ik jullie ditmaal op de hoogte houdt van alle in en outs van voor mij vertrek en mijn periode in Ghana! Laat gerust een reactie achter op al mijn blogs!! Leuk! Liefs Lindsay x

Actief sinds 08 Dec. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 3570

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 02 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk Hanukkah Children's Home

Landen bezocht: